måndag 20 september 2010

Kräftskiva

I lördags ställde jag till med kräftskiva hemma hos mig. Hela fredagen hade jag handlat och burit saker och bakat pajer och bröd och städat fram till efter midnatt. Under natten fick jag inte sova så mycket eftersom lånehunden började [STEPH-VARNING] kräkas [/STEPH-VARNING] igen. Denna gång tog hon sig dock ut på klinkergolvet så det var enkelt att städa bort. Eftersom jag skulle springa med Lotta på förmiddagen och hinna äta frukost i god tid innan det (min mage kräver att jag väntar minst tre timmar med att springa efter att jag har ätit) så hade jag satt klockan på 07.45. Då gick jag upp, åt frukost, gick ut med hundarna, diskade, och åkte sen och sprang 16 km i Skrylle. Efter att jag kom hem blev det en snabbdusch, sen ut till Citygross och Systemet för att handla det sista, hem och fixa lunch, städa mer, tvätta träningskläder, möblera om så att vi skulle få plats med alla, duka, och fixa den sista maten. Efter att gästerna hade börjat droppa in sprang jag omkring och försökte få allt på plats innan vi kunde börja äta. När jag väl hade satt mig ner och andats ut och kunde umgås med de andra slog tröttheten till som en påk i skallen. Så typiskt att det alltid blir så! Det blev till att pimpla kaffe och cola....
Vi fick plats med 14 personer och tre hundar i vårt lilla vardagsrum!
På söndagen skulle jag och Lotta vandra en sväng på Romeleåsen. Jag hade sagt till Lotta att jag skulle höra av mig vid 11. Jag skulle ju med all säkerhet vara uppe då eftersom hundarna brukar väcka mig vid niotiden. Döm om min förvåning när jag vaknar av mig själv och tittar på klockan och den visar halv tolv. Så länge har jag inte fått sova sen jag vet inte när! Jag hann dessutom gå upp, duscha, göra frukost (fattiga riddare av allt överblivet franskbröd sedan gårdagen) och äta innan hundarna visade några livstecken. Festen tog visst hårt på dem också!

Däckad hund

5 kommentarer:

  1. Har du blivit hemmafru???

    SvaraRadera
  2. Självklart! Det är väl min uppgift som kvinna??

    SvaraRadera
  3. Hahaha tack vad snäll du är! :-D

    SvaraRadera
  4. Så lite så! Du blundade väl?? :-D

    SvaraRadera
  5. Jaa klart! Du hade skrivit sånna fina steph-taggar så jag kunde inget annat =)

    SvaraRadera