fredag 10 september 2010

En liten ändring, bara...

Jag har fått höra att det inte har varit så lätt att kommentera mina inlägg. Dels för att jag har använt ordverifiering som visats som en bild och som inte har kunnat ses av alla. Dels för att vissa, företrädelsevis ur den äldre generationen (host, host), helt enkelt inte har förstått hur man gör. Så nu har jag ändrat lite. Jag har tagit bort ordverifieringen och dessutom lagt kommentarerna under inlägget istället för på en egen sida. Om detta innebär att jag kommer att få en massa spam så ändrar jag tillbaka, men vi provar så länge.

Ni som är inte är födda på 1800-talet kan sluta läsa här. För er andra (host, host) kommer här en liten instruktion på hur man kommenterar:

1. Under inlägget hittar ni den här länken:

2. Man klickar där det står "X kommentarer" och då öppnas den här trevliga saken:

3. Man skriver en liten kommentar i det stora textfältet. Helst en trevlig sådan:

4. Sedan klickar man på den här saken och väljer vem man vill kommentera som:
 
Om man inte har ett Google/Blogger-konto kan man istället välja Namn/webbadress (man behöver inte fylla i någon adress, det räcker med namn):
och så kan man fylla i sitt namn. "Kalle", t ex, om man nu skulle råka heta det. Eller så kan man klicka på "Anonymt" om man är en fegis.

5. Sen är det bara att klicka på den här knappen:
Klart! Svårare än så är det inte! Lycka till.....

4 kommentarer:

  1. Aha, jag förstår. Jag förstod förut också, men såg inte alltid bilden.
    Vilken kategori tillhör jag? Den äldre (host, host)? För inte placerar du mig på 1800-talet?

    SvaraRadera
  2. Jag får väl försöka skicka en kommentar jag också, även om du nu ser mig som från 1800-talet! Kram
    På dig!

    SvaraRadera