fredag 17 september 2010

Klockan 4.44 i natt...

...fick jag gå upp för att städa upp hundspyor. Det finns roligare sätt att vakna på.

Jag vaknade av att lånehunden satt på mina ben i sängen och ulkade. Trots det bryska uppvaknandet och den arla timmen hade jag sinnesnärvaro nog att skjutsa ner henne från sängen och försöka putta bort henne till hallen där vi har klinkergolv. Dock hann hon inte ända fram utan trevligheten hamnade precis på kanten till min ullmatta som är så stor att det är preciiiiis att den inte går in i tvättmaskinen. Jag fick ställa mig och skura golv och tvätta matta för hand mitt i natten. Jippie...

Och min första tanke när hunden mådde så dåligt var "Åh nej! Vi som ska ha en massa gäster på lördag! Tänk om det kommer att lukta!".

5 kommentarer:

  1. Luktar det får du ta och bara nåt smarrigt som kan konkurrera med en väldoft istället. OCH du har fått en inbjudan och sju (smarriga)sanningar om dig själv. Står att läsa på min blogg ;)

    SvaraRadera
  2. Ja! Där sa du nåt! Nu har jag en anledning att baka chokladkaka! :-D

    SvaraRadera
  3. Det där skulle jag inte läst till morgonfrukosten :-D

    SvaraRadera
  4. Förlåt! Tänkte inte på det... :-( Jag skulle ha satt en Steph-varning på det här inlägget!

    SvaraRadera
  5. Haha näää ingen fara :-D Man har ju katt =)

    SvaraRadera