torsdag 2 september 2010

Hunddagis

Jag har några gånger sagt att om jag någon gång skulle bli arbetslös eller ha mycket ork kvar när jag blir pensionär så skulle jag öppna hunddagis. Och nu har jag nästan förverkligat den drömmen - tre hundar samsas nämligen om utrymmet i lägenheten just nu. Först så har jag ju kvar lånehunden i några veckor till, och idag ringde S och frågade om jag kunde ta hand om schnauzern Levis, som inte ville vara ensam hemma medan matte jobbade. Hon är så snäll och lättskött så det gör jag mer än gärna. Har man redan en hund hemma så är man ju redan "låst" så då kan man ju ta hand om en till och har man ändå två hundar så gör ju ännu en ingen större skillnad... :-)

När vi får nya hundar eller människor på besök blir Torres alltid exalterad och vill leka och på senaste tiden har han också börjat skälla. Levis är tydligen väldigt söt och luktar gott för han blev väldigt kär i henne idag och ville INTE lämna henne i fred utan sprang runt henne som en skållad råtta. Lånehunden Alba visste inte heller var hon skulle ta vägen när det var så mycket uppståndelse så för säkerhets skull började hon yla. Men så fort jag öppnade skafferiet, där jag förvarar hundgodiset, satte sig alla tre som små ljus! Hundar är väldigt enkla att ha att göra med ibland! :-)

4 kommentarer:

  1. Det är ju så vackra vovvar så det kan inte bli annat än vackert! :-)

    SvaraRadera
  2. Det där måste ha varit väldigt gott godis för att får dom att sitta sådär fint!!
    (hittade hit via Schnauzerns blogg btw)

    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej Lotta! :-)

    Det roliga var att jag inte ens hade tagit fram något godis än. Jag öppnade bara skåpet där jag brukar förvara godis och då kom alla springande och satte sig fint! Hundar är så underbart roliga! :-)

    SvaraRadera