fredag 27 augusti 2010

@mobilblogg: Present

Varje gång någon kommer innanför dörren går Torres och hämtar någon sak och ger den till den personen. Det brukar vara antingen en tennisboll eller en pipleksak. Varför han gör det vet jag inte, det är ingenting vi har lärt honom eller ens belönat när han har gjort det. Sött är det i alla fall!

Nyss när jag kom hem från gymmet och öppnade dörren blev Torres själaglad och började genast leta efter sin boll för att ge den till mig. När han varken hittade den eller någon pipleksak kom han tillbaka till mig tomhänt (eller heter det tommunnad när det gäller hundar..?). Jag sa då lite besviket "Va, får jag ingen present idag?". Genast sprang han iväg och hämtade ett tuggben och gav det till mig. "Vad ska jag med ett tuggben till?" frågade jag. Då lade han sig besviket ner och tittade på mig med förebrående ögon som om han försökte säga "otacksamma matte". Ibland är han ganska rolig, min voffsing...
Published with Blogger-droid v1.5.5.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar