söndag 15 augusti 2010

@mobilblogg: Min alldeles EGNA lilla täppa...

J:s mamma har två tomter i Mellbystrand. Den ena tomten med medföljande hus köpte de endast för att ha som atelje. J och jag gillar dock huset så bra att det är där vi brukar bo när vi är i Mellby och det är också där vi brukar stuva in hela stora gänget när det är dags för midsommarfirande. Eftersom huset bara tjänar som atelje och eftersom de redan har en annan tomt att ta hand om (plus tomten i Lund) så har de inte gjort särskilt mycket åt denna tomt, mer än att klippa gräset. Det har länge kliat i mina gröna fingrar så förra gången vi var här tog jag mod till mig och frågade om man kanske liksom skulle kunna få typ rensa lite sådär på tomten..? Och förstår ni vilken lycka jag kände när hon svarade "Du får fria händer, gör vad du vill!". Så nu har jag rensat och klippt och jobbat så att svetten har runnit (och blodet också, det finns gott om taggiga björnbärsbuskar på tomten) i flera dagar. Jag älskar det!

Av det ni ser på bilden har jag klippt ner rosbusken och buxbommen och trädet och rivit upp gräset över plattorna och ogräset längs huskanten och lockat fram rhododendron-buskarna som varit helt övervuxna. Det kanske inte ser så jätteimponerande ut, men om jag säger att J:s reaktion när han såg mitt verk var "Va, har vi stenplattor där?" och att jag själv inte visste att där fanns så mycket rhododendron så kanske ni kan tänka er hur det såg ut innan... Bara idag har jag kört 10 fulla skottkärror med trädgårdsavfall. Och det finns HUUUR mycket som helst kvar att göra! :-)

Idag när jag stod och klippte grenar som bäst frågade J mig "Om du skulle få välja mellan att åka till Liseberg en dag eller att åka hit och rensa ogräs i trädgården, vad skulle du säga då?". När jag inte kunde svara på frågan fortsatte han "Vi måste verkligen köpa ett hus med trädgård till dig, va..?".

Ett hus... Min högsta dröm...



Published with Blogger-droid v1.5.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar