tisdag 17 augusti 2010

Comeback

Jag skrev ju häromdagen att jag skulle lägga om mitt liv och träna bättre, sluta småäta skräp hela tiden och istället äta nyttigare måltider och mellanmål. Jag har faktiskt hållit det löftet i hela fyra dagar nu (rekord för mig)! Har till och med gått ner ett kilo på köpet! :-)

Idag fick jag också äntligen tummen ur. Jag gjorde comeback på gymmet efter 2 1/2 månads uppehåll! Jag har bett folk tjata på mig och idag blev jag uppmanad av tre olika personer att dra min lata bakdel till gymmet. Då vågar jag ju inte annat än att lyda.

Det märks verkligen att styrka är en färskvara. Det var ju skitjobbigt att träna! Det var som att börja om från början igen. Jag fick sänka ALLA VIKTER UTOM EN (lårmaskinen - tror att fjällvandring och löpning har hjälpt benen att hålla sig i form). Vissa vikter fick jag sänka med nästan 20%... Värst var bröstpressen och axelpressen som jag fick sänka till 45 kilo. Jag blev helt knäckt... Efter passet var jag dessutom helt trött och mör i kroppen, jag som brukar bli uppiggad och adrenalinstinn efter ett pass.

Men samtidigt tänker jag att då har ju faktiskt styrketräningen fungerat! Jag har ju bevisligen varit mycket starkare än jag är nu och det är ju för att jag har ett träningsprogram som fungerar! Så kan jag bara se till att få tillbaka rutinen på gymmandet så ska jag kunna ta mina muskler tillbaka till forna dagars glans! :-)

Och ni får gärna tjata på mig så att jag håller det här nu! :-)

2 kommentarer:

  1. När jag tar 45kg i axelpress kommer jag titulera mig själv HULKEN!!! Harregu!!

    Jag tror din styrka kommer snabbt tillbaka. Det kommer bli kul att gymma nu när du blir starkare varje gång! :)

    SvaraRadera
  2. Men jag kör ju bara ett set med 12 reps så då kan man ju lyfta lite tyngre! :-)

    SvaraRadera