tisdag 31 augusti 2010

Kors i taket!

Igår morse vaknade jag av ett ljud i lägenheten. Det här var inget vanligt "knäpp i väggen", och inte var det hundarna som lät heller för de låg och sussade sött på golvet nedanför sängen. Nej, det var någon i lägenheten. Någon hade brutit sig in!!!

Jag vågade knappt andas. Det här är min största mardröm, och nu hade den besannats. Jag låg stilla och lyssnade. Jag hörde snörvlingar, så det var med hundra procents säkerhet en människa. Det verkade som att personen just nu befann sig i badrummet. Jag vände mig mot J för att väcka honom (någon måste ju skydda mig mot inbrottstjuven liksom...) men döm om min förvåning när jag puttar på täcket och det bara är luft där under! Var är J???

Ja, ni har säkert gissat rätt. Det var J som befann sig i badrummet. Ni förstår att det har nog aldrig förut hänt att han har vaknat och gått upp före mig på morgonen. Inte ens nu när han jobbar och jag är hemma och kan sova så länge jag vill. Därför fanns det inte ens i min fantasivärld att ljuden skulle komma från honom - att han skulle vara uppe innan jag vaknat. Det var mer logiskt att en inbrottstjuv satt och lurade i badrummet...

Någon som har sett några flygande grisar de senaste dagarna???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar