onsdag 11 augusti 2010

Lyxkonsumtion

Vad gör man när man precis har börjat gå på a-kassa och inte vet vilka inkomster man kommer ha i framtiden? Jo, man går och beställer en big-ass TV för alldeles för mycket pengar!

Jag har möblerat om i vardagsrummet så nu har soffan hamnat längre bort från TV:n. Det gör att vår lilla 32-tummare inte gör sig lika bra där längre. Vi har pratat ganska länge om att skaffa en större TV (dessutom är TV:n i sovrummet sönder, så tanken var att vi skulle byta ut den mot den i vardagsrummet), och jag hade väl tänkt att en sisådär 42-47 tum skulle vara lagom.

J har länge velat köpa en bra projektor och har sparat undan pengar just för detta ändamål. Jag har inte varit lika positiv till projektorköp - dels är själva projektorn ful och måste skruvas upp i taket, dels måste man dra en massa (fula) sladdar, ha en stor (ful) projektorduk och stora (fula) mörkläggningsgardiner. Så istället för att köpa en 47-tums-TV och en (ful) projektor så kom J på den geniala idén att kompromissa genom att köpa en jätte-TV för projektorbudgeten. Och när man ändå håller på att köpa ny TV, så kan man väl lika gärna slänga in cool teknik i den också. Idag har vi således beställt en 63-tums 3D-TV. Den kommer att ta upp halva väggen här hemma. Men j-ar vad det kommer bli kul att kolla på film! :-)

Nej, jag tänker inte berätta vad den kostade. Personligen tycker jag att det är lite pinsamt att lägga så mycket pengar på en TV. Men å andra sidan är det här ett av J:s största intressen, och han har ju lagt undan pengar till det ett tag nu. Man får väl unna sig lite lyx ibland...

14 kommentarer:

  1. Myd Gawd! Hojta när det blir filmkväll :D

    SvaraRadera
  2. Hehe! Måste samla på mig en massa 3D-glasögon först! De är dyyyyra! Och tyvärr inte av samma sort som man har på bio... ;-)

    SvaraRadera
  3. Har ni för få kompisar?

    Hur som så kommer ni få många fler nu. Jag tar med popcorn.

    SvaraRadera
  4. Hehe, det var precis så vi tänkte! :D

    SvaraRadera
  5. Hahaha, kul att läsa ett sådant inlägg dagen efter att jag lagt till med ny livsfilosofi:) Hoppas att det var ett bra köp som består! Kram, love yooooou!!! //BigSis

    SvaraRadera
  6. Hahaha säger som Gustav: MAJ GAAAD!! :) Roligt!

    SvaraRadera
  7. Elin: Vad är det för livsfilosofi? Sluta komsumera?? :-)

    SvaraRadera
  8. Malin: Du kommer väl och spelar Singstar nån dag??? :D

    SvaraRadera
  9. Ja, beslutade i går att jag ska vara j-vligt nöjd med det och dem jag har, och sluta sörja det jag inte har:) En tanke som redan borde funnits, men jag har nog varit ytligare än jag velat erkänna...;) Hehe, nu får jag utnyttja såna som du istället! Hehehehe...Kram!

    SvaraRadera
  10. Ja, tur att jag fortfarande är ytlig då! Kommer du och hälsar på nuuuu då?? :-D

    Men jag hade faktiskt nöjt mig med en mindre och billigare TV också, min bättre hälft var dock lite mer ha-galen! :-)

    SvaraRadera
  11. Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!! eller, ja så klart superkul för er.. men berätta inte för joakim... ;-) Det blir så jobbigt för mig..=)

    SvaraRadera
  12. Haha, tyvärr tror jag redan att han vet om det... Misstänker att han och J har nån slags Facebook-konversation bakom våra ryggar! :-)

    SvaraRadera
  13. Undrar vad lyxfällan skulle säga om det här köpet! ;)

    SvaraRadera
  14. Hehe, det är ju du som står för både inkomster och utgifter nu så mig kan de inte säga nånting alls till! :-D

    SvaraRadera