fredag 13 augusti 2010

Eviction notice.

Jag trodde att mitt Klassiker-äventyr automatiskt skulle innebära att jag skulle få en superslimmad vältränad kropp, men sanningen är att det är precis tvärtom. All träning har gjort att jag bara fått större aptit och äter mer istället (jag är en så kallad non-responder). Fettet sitter kvar där det alltid har suttit och behagar INTE flytta därifrån trots att jag pinat det med styrketräning, intervallöpning och långdistanscykling. Men nu är det j-ar i mig dags - nu ska träningen börja ge resultat. Nu ska fett-fan vräkas. Idag har jag skrivit in mig igen på Viktklubb.se och den här gången SKA jag hålla mina löften och INTE slarva. Nu ska jag ner till den magiska 60-kilosgränsen igen (som jag inte varit under en enda gång sen jag åkte till USA). Och träningen ska jag kick up a notch. Inte längre ligga och lata mig i soffan. Upp tidigt varje morgon och dra ut hunden på en långpromenad. Minst en mil om dagen ska jag gå. Få tummen ur och masa bort kroppen till gymmet igen. Och löpträningen - så fort tån är bra ska det bli löpning varannan dag, minst tre mil i veckan. Så det så.

Ska bara äta eeeeen sista chokladbit först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar