tisdag 6 juli 2010

Videotest: Flyball

Idag var det avslutning på Shapingkursen. Det här var den bästa hundkurs vi någonsin gått, enligt både Torres och mig. Han tycker att det är så himla roligt att även när det är dags för vilo- och vattenpaus eller fri lek med de andra hundarna så vill han hellre fortsätta träna! För Torres som vanligtvis är lektokig och bara vill busa med andra hundar hela tiden är det ett enormt framsteg, och ett kvitto på att kursen är superrolig. Idag smällde det högt vid flera tillfällen under kursen (kan det möjligtvis ligga en skjutbana i närheten?) och hör och häpna - Torres var fortfarande kontaktbar! Om ni någonsin sett hur han blir när han får sin skott-panik så hade ni inte trott era ögon nu. Han satte svansen mellan benen, började springa bort, men vände efter några meter och kom tillbaka och fortsatte övningen! Jag höll på att börja gråta av lycka!

Efter kursen provade vi lite flyball. Det är en sport där hunden först ska hoppa över ett antal hinder. Sedan ska den springa bort mot en apparat som är laddad med en tennisboll i ett hål, slå med tassen på plattan på apparaten så att bollen ploppar ut ur hålet, och till sist springa bort och lämna bollen hos ägaren. Vi hade aldrig provat flyball innan, och jag trodde inte att det skulle gå så snabbt att lära honom, men det tog knappt 10 minuter! 10 minuter - fattar ni??? Tänk hur mycket man kan lära en hund på en livstid??! :-D

J passade på att filma lite, så jag tänkte testa att lägga upp filmen här på bloggen. Bollen syns tyvärr inte på videon, men jag lovar - han hämtar den! :-)



Är det förresten någon som vet någon bra (gratis) 3gp-converter? Det går nämligen inte att ladda upp 3gp-filmer på Blogspot. De jag har hittat och provat är trialversioner av betalprogram och då får man antingen bara en halv film eller, som ovan, reklam/text i videon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar