måndag 5 juli 2010

@mobilblogg: En ny hobby!

Igår kväll spelade jag mitt livs första golfrunda på en pay and play-bana i Åkarp. Vi hade tänkt börja med att låta mig öva på driving range men eftersom bollmaskinen var sönder så fick vi inte ut några bollar att öva med, så det blev direkt ut i hetluften på banan istället. Det gick väl sådär... Jag slog par (inklusive handikapp) på hälften av hålen. Resten av hålen ska vi inte tala om. Men jag slog faktiskt bättre än J på ett av hålen, även UTAN handikapp, så jag kände ändå att kvällen blev ganska lyckad! :-)

Ska jag fortsätta spela golf? Nja, jag vet inte... Jag hävdar fortfarande att det är en pensionärssport. Man blev ju inte ens svettig! :-)

Published with Blogger-droid v1.3.9

2 kommentarer:

  1. Det är en pensionärssport! Grejen är att man inte ska tänka på det som en sport, för det är faktiskt till att överdriva. Jag tänker på det som en pimpad promenad :)

    SvaraRadera
  2. Haha, räknas det som en "promenad" att gå 2 km på två timmar?? :D

    SvaraRadera