onsdag 7 juli 2010

Sökes akut: privat simlärare

På söndag är det dags för Vansbrosimningen. Tänk, om jag klarar den och inte drunknar eller fryser ihjäl så har jag gjort 3/4 av Klassikern. Hur sjukt är inte det? JAG, som är nybörjare på klassikergrenarna, som varken har talang, träningssällskap eller träningsdisciplin, och som aldrig trodde att jag skulle klara en Tjejklassiker ens, kanske faktiskt kan genomföra En Svensk Klassiker! Nu finns det ingen ursäkt för er andra att inte prova!! :-D

Det finns dock ett litet mörkt moln på himlen. Jag har knappt tränat alls. Jag som hade planerat in en simtur i veckan under hela våren och att jag skulle gå simkurs och lära mig crawla, har simmat sammanlagt tre pass. Bröstsim. I bassäng. I 24-gradigt vatten. Om nån som läser det här skulle råka vara simlärare och bosatt i Lundatrakten: Jag behöver hjälp!

Håll alla tummar ni har för mig - jag kommer att behöva det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar