onsdag 24 september 2008

Tre hela dagar!

...så länge höll jag min diet den här gången! Det är nästan nytt rekord. Jag har hittat några saker att skylla på i alla fall: Jag har inte haft tid att handla all min nyttiga mat utan har varit tvungen att äta den som fanns hemma eftersom helgen varit fullbokad med födelsedagsmiddagar, barnvakteri, fotbollsmatch och besök från föräldrarna. Och är man barnvakt så bara måste man ju ha godis framme och hur fånig och asocial skulle inte jag känna mig om jag inte var som de andra och också försåg mig med godsakerna? Och spelar man match så måste man ju fylla på med kolhydrater efteråt för att inte musklerna ska förtvina och vad passar då bättre än en stor kycklingrulle späcked med fetaost? Och är man på födelsedagsmiddag så är man ju minst sagt oartig om man inte tar både en och två stora portioner av den goda maten och efterrätten som värdinnan hade stått och slavat en hel dag med! Och vad gäller föräldrabesök så vill ju inte de ha mina nyttiga bönor och vegorätter utan då måste det ju naturligtvis vara en hel kartong grädde i soppan och så en riktigt knäckig äppelpaj till efterrätt!

Jag har absolut ingen självdisciplin och ingen karaktär. Jag är hemsk! Jag har inte ens fyllt i min matdagbok för helgen. Jag vågar inte för jag är rädd att dagboken ska få fnatt eftersom den nog aldrig har sett så många kalorier på en och samma dag förut.

Men nu är det en ny vecka och i eftermiddag ska jag försöka hinna handla lite så att jag bara har nyttigheter hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar