onsdag 17 september 2008

MAAAT

Min livsstil har på senare tid varit mer åt det dekadenta hållet än vad som kan anses vara hållbart. Nu när antalet bilringar runt midjan börjar komma upp i två siffror så har jag insett att det är dags att göra något åt saken. Därför har jag tagit mig själv i kragen och anmält mig till Viktklubb.se. Nu j-ar ska det bli andra bullar här! Ah, fullkornsbullar alltså, utan smör och ost och marmelad och... GAAH!

Så fort jag hade klickat på "bekräfta anmälan" så började hungerskänslorna komma krypande. Jag borde inte vara hungrig, jag har ju nyss ätit en jättesuperultramegastor lunch, men så fort jag hör ordet "diet" så rinner snålvattnet till direkt. Det är just därför jag inte lyckats särskilt bra i mina tidigare gå-ner-i-vikt-försök. Så fort jag vet att jag går på en diet så kan jag inte tänka på annat än mat. Mat, MAT, MAAAT! Och då styr mina ben av egen kraft mot skafferiet, munnen öppnar sig och handen lever sitt eget liv och trevar sin vana trogen mot hyllan där sötsakerna gömmer sig, trots att jag håller emot allt vad jag förmår.

Så peppa mig nu snälla! Den här gången måste jag j-ar i mig klara av mer än en vecka!!!

2 kommentarer:

  1. Men egentligen behöver du ju inte loosa i vikt. Du är fin Hanna!

    Du får köpa några Big Red och slänga i dig när du är sugen, de var ju så äckliga så man mådde illa.. ;-)

    SvaraRadera
  2. haha! bra tips! dessutom ska ju kanel vara bra för matsmältningen!

    SvaraRadera