måndag 1 september 2008

Semester efter semestern...

...skulle jag behöva ha. Jag skulle i alla fall behöva få sova lite. I alla fall mer än tre timmar per natt. Så ser mitt liv ut nu. Om jag väljer att dricka vin och vara uppe till tre på natten så måste jag ändå gå upp klockan halv sju på morgonen för att vattna hunden. Men ja ä int bitter.

Hade min gamla tyska au pair-kompis från USA-tiden med medföljande pojkvän på besök i veckan. Det var mycket trevligt. Det var inte lika trevligt att se att hon är precis lika fräsch som innan och inte har åldrats ett skit på de sju år som gått sedan vi senast träffades, medan jag själv börjar samla på rynkor och bilringar och gråa hårstrån. Livet är inte rättvist.

Vi hade väldigt trevligt i alla fall. Och det är skoj att se de små saker som skiljer våra kulturer åt. Bland annat ställde pojkvännen upp och diskade en morgon - genom att tvätta av disken med disktrasan (jag diskade om disken en stund senare eftersom magsjuka inte tillhör mina bästa vänner).

Mycket Singstar ochGuitar Hero blev det också! Och jag var inte sämst för en gångs skull!!!

4 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft en bra helg med era tyska vänner.. ;-)

    Och sen när är du någonsin sämst på att sjunga?????????

    SvaraRadera
  2. Öööhhhhm... eeehhmmmm..... glömde jag att skriva om er... :-S

    Och vad gäller Singstar så är jag ju van vid bättre motstånd ;-)

    SvaraRadera
  3. Ah, jag vet, jag försökte bara vara ödmjuk... ;-)

    SvaraRadera