tisdag 4 november 2008

Mål med livet

För en herrans massa år sen gjorde jag och mina dåvarande bästa kompisar upp varsin lista på tre saker som var våra "mål med livet". De två första punkterna på min lista att bo utomlands och att hoppa fallskärm. De punkterna har jag klarat av sedan länge. Återstår gör så punkt nummer tre: att springa ett maraton. I efterhand har jag reviderat den punkten till att istället springa en halvmara eftersom jag bara blir äldre och äldre och inte får mer tid till att träna, och eftersom jag insett att jag inte är någon Ewy Palm. I alla fall ska det bli dags nu. Idag anmälde jag mig till Göteborgsvarvet som går av stapeln i maj!

Så, om ungefär ett halvår kommer jag att ha uppfyllt mitt tredje och sista mål i livet. Frågan är: Vad ska jag göra sen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar