tisdag 18 november 2008

Komplimang

Något trevligt hände i söndags när jag shoppade. Jag står och tittar på koftor när en dam kommer fram till mig och säger "Men lilla du, här har ju DU ingenting att göra!". Jag undrar såklart varför hon säger nåt sånt och börjar precis fundera på den bästa formuleringen för att snäsa av henne och säga att jag hade lika stor rätt som henne att vara där. Då tittar jag upp och ser skyltarna där det står "mammakläder" och "extra stora storlekar". Det var en komplimang. Det kändes ovant.

Jag blev alldeles rörd.

3 kommentarer:

  1. Hahahaha... grym tant som kom fram och påpekade det där...=)

    Sen hanna, du är väl läskunnig... sluta kolla ner i marken när du är ute och går..=)

    SvaraRadera
  2. Du däremot - Jennie - du skulle behöva kolla ner lite i marken emellanåt så att du inte snubblar på några skuggor! ;-)

    SvaraRadera
  3. KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUL!
    Joakim snubblade på en skugga häromdagen.. det var roligt. Jag däremot snubblade på en förhöjd klinkerplatta... så det så..

    SvaraRadera