onsdag 19 november 2008

En stilla bön

Jag har ju fått hjärnsläpp och anmält mig till Tjejvasan, trots att jag inte åkt längdskidor på 20 år och trots att jag inte ens kan minnas att jag tyckte att det var särskilt roligt ens då. Hur som helst så blev jag utmanad att göra tjejklassikern och då kan ju jag inte vara sämre än att jag antar den utmaningen. Tyvärr innebär det här att jag måste träna. Usch.

Igår morse bad jag en stilla bön om att Skåne skulle få välsignas med några snöflingor så att jag kunde få öva stavtekniken lite. Den som hörde min bön tyckte väl att jag förtjänade mer än så, och tog i med en riktig hagelskur, just som jag skulle cykla hem på kvällen. Tack. Nästa gång ska jag be om en miljon kronor - undrar vad jag kommer att få då?











3 kommentarer:

  1. Nu har ju snön legat kvar flera dar!! Det går att åka pulka har jag sett, så det borde gå att åka skidor också? =)

    SvaraRadera
  2. Ah, när vi hade åkt 90 mil för att träna i Idre en långhelg, DÅ kom snön här!

    SvaraRadera