onsdag 12 november 2008

Brrrr...

Idag är det riktigt mörkt och kulet. Det känns som det är kväll, men klockan är inte ens 15 än. Jag kan räkna de senaste veckornas minuter av solsken på ena handens fingrar. Det är vid den här årstiden jag börjar ångra att jag flyttat till Skåne. Senhösten och vintern här är HEMSK! Det är bara blött, lerigt och blåsigt... Det är kallare här vid noll grader än vad det är hem-hemma vid femton grader minus. Och nån snö kan vi väl inte räkna med i år heller!

Men till helgen förnimmar jag ett ljus i allt höstmörker... Min älskade syster kommer och hälsar på! Det ska bli såå roligt! Jag hoppas på mycket vin och mycket tjöt!

Och sen på söndag är det dags för den årligen återkommande traditionen "Hanna-goes-white-trash", a.k.a. det obligatoriska Ullaredsbesöket före jul. Jag är inget fan av trängsel och kaos men Ullared är något som bara måste upplevas någon gång i livet, om inte annat så för en fältstudie i antropologi eller etnologi. Det är nästan värre än basarerna i Indien.

Ullaredsbesöken brukar resultera i ett antal kassar med deodoranter och strumpor och köksredskap, så ikväll måste jag hem och städa och rensa för att bereda plats för alla fynd jag tänker göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar