torsdag 27 november 2008

Glamour!

Jag tänkte delge er hur en dag i mitt underbara, glamorösa liv ser ut. Det här var gårdagen:


17.00: Jag går ut från kontoret och hoppar in i min nya silvermetallic BMW och åker hem. Resan tar fem minuter.
17.05: Jag stiger in i min nystädade lägenhet. Jag överraskas av ett spår av rosenblad som leder mig till sängen. Där väntar min sambo med ett leende på läpparna. Bland de nytvättade lakanen ligger en vacker röd ros.
18.00: Jag börjar känna mig hungrig och tittar i kylskåpet. Vad ska jag plocka fram för mat till middag idag? Oxfilé? Sushi? Lasagne? Nä, jag vill vara nyttig så jag fixar en fräsch sallad.
19.00: Jag slår mig ner i soffan för att vila mig. Torres har fått syn på Sydsvenskan som ligger vid dörren. Han hämtar den till mig så att jag slipper resa mig.
22.00: Jag hör vatten plaska. Jag går ut i hallen och ser att min sambo har tappat upp ett härligt bad åt mig i badrummet.
22.30: Det är läggdags. Min sambo och jag har en djup konversation om livet och sedan somnar vi i varandras armar.


Haha! Gick ni på den??? Nä, så här var det i verkligheten:


17.00: Jag går ut från kontoret och hoppar in i min 18 år gamla knakiga Citroën. Yes, den startade idag igen!! Jag fastnar i trafiken på Scheelevägen på väg hem. Resan tar 35 minuter. Om jag hade cyklat hade det tagit tio. Och den enda radiokanalen jag får in medan jag står i bilkö är på danska.
17.35: Jag stiger in i min ostädade lägenhet. Överallt ligger det prylar och smutstvätt och dammråttorna grupperar sig i hörnen. Jag överraskas av ett spår av grus och löv som leder mig till sängen. Där väntar min hund med ett oskyldigt leende på läpparna. Bland de nytvättade lakanen ligger ännu mer grus och löv och resterna av en tennisboll och en halvt söndertuggad vante.
18.00: Jag börjar känna mig hungrig och tittar i kylskåpet. Vad ska jag plocka fram för mat till middag idag? En burk kikärter, en burk tonfisk eller en rutten gurka? Nä, jag är så fet och lat att jag häver i mig en 100-grams chokladkaka istället.
19.00: Jag slår mig ner i soffan för att vila mig. Torres har fått syn på Sydsvenskan som ligger vid dörren. Han tuggar sönder den så att det ligger pappersremsor i hela hallen.
22.00: Jag hör vatten plaska. Jag går ut i hallen och ser att min hund har tömt ut sin vattenskål över hela golvet så att vattnet och gruset och pappersremsorna har blandat ihop sig till en härligt geggig röra.
22.30: Det är läggdags. Min sambo är på tjänsteresa så jag har en djup konversation med min Blossa Vinglögg Bag-in-Box och somnar sedan med kudden i mina armar.

3 kommentarer:

  1. Längtar efter att få träffa den lille vildingen! :-)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha... Du är la rolig du..=) Om allt du skrev var sant så lider jag med dig..=) Det där är verkligen inte vad man vill ha när man kommer hem från jobbet.

    SvaraRadera
  3. Nja, det kanske är liiite överdrivet. Jag gick faktiskt och lade mig 22.50!

    SvaraRadera