fredag 29 januari 2010

Kvinnor är från Venus, män ifrån Mars

Igår skulle J hoppa in i duschen samtidigt som tvättmaskinen (som står i badrummet) var färdig. Så jag bad honom att tömma tvätten innan han började duscha så att vi inte skulle glömma det sen. Han utförde snällt sitt uppdrag och allt var frid och fröjd. Två timmar senare, när jag var på väg att gå och lägga mig, upptäckte jag att den blöta tvätten låg i en hög på tvättstället.

"Har du inte hängt upp tvätten som jag bad dig om?", frågade jag.
"Nä, du sa bara att jag skulle tömma den. Och du kan ju inte bli sur för att jag gjorde precis som du sa!"

Touché.

Jag tänkte be J att åka och handla lite ikväll. Jag måste nog uttryckligen säga till honom att han ska ta med varorna hem från affären också.

6 kommentarer:

  1. Åhh jag hade dödat Joakim om han gjorde så.. troligen kallat honom hjärndöd och lite sånt.. haha...
    Uppfostra woman!!

    SvaraRadera
  2. Man får helt enkelt acceptera att män är av ett svagare kön. Om de inte har de mentala förutsättningarna kan man inte förvänta sig att de ens ska klara av enklare uppgifter. Eller att förstå att en mening kan innebära så mycket mer än sin rent bokstavliga tolkning.

    Vi ska glädjas åt att vi själva är så perfekta istället för att klanka ner på de svaga!

    SvaraRadera
  3. Hahaha... Jag vägrar vara perfekt om jag måste göra allt jobb.. ;-)

    SvaraRadera
  4. Nädå, man måste inte göra allt jobb. Man måste bara förenkla sitt språk så att även de dummaste (d.v.s. männen) förstår ens instruktioner. Med lite kvinnlig list kan man nog få dem att göra vad som helst (förutom att föda barnen åt oss).

    SvaraRadera
  5. Vad tusan, tyckte du pratade om att du gått dressyr-kurs...har jag missuppfattat eller hjälpte det inte? //BigSis

    SvaraRadera
  6. Det hjälpte visst inte i den grad jag hade hoppats. Men han är rumsren nu i alla fall! :-D

    SvaraRadera