måndag 4 januari 2010

Årskrönika

Årskrönika 2009:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Sprang en halvmara
Vann fotbollsserien som målvakt :-)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
På sätt och vis... Jag skulle göra en tjejklassiker men det blev en halv tjejklassiker och en halv halvklassiker.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, jag är ju mitt i barnafödaråldern....

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, i alla fall några som stått mig nära tidigare i mitt liv.

5. Vilka länder besökte du?
USA

6. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
27/9, när jag åkte tillbaka till USA för första gången på sex år och fick träffa min familj där igen

7. Vad var din största framgång 2009?
Idrottsligt: när jag klarade av de olika lopp jag ställde upp i
Jobbmässigt: att jag blev bättre på det jag gör och fick hjälpa och lära andra
Personligt: att jag faktiskt tog mig i kragen och skapade välbehövliga rutiner i min vardag

8. Största misstaget?
När jag lyckades boka in flyget till USA på samma dag jag skulle springa ett lopp... Detta eftersom jag tittade på en kalender som visade söndag-lördag. Jag skulle boka in flyget på måndagen och såg att den 27/7 var först i kalendern och trodde därför att det var en måndag... :-)

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Faktiskt inte (vilket är fantastiskt med tanke på hur klantig jag är)! Bara några idrottsrelaterade småskavanker.

10. Bästa köpet?
Min hybridracercykel och bilen

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Bilen, semestrar, hunden

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Som alltid - min vovsing :-) En riktig humörhöjare.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Svennebanan - tyvärr....

14. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat och umgåtts med vänner

15. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit godis

16. Var tillbringade du julen?
Hos familjen i Örebro

17. Favoritprogram på TV?
Ugly Betty

18. Bästa boken du läste i år?
John Ajvide Lindqvist - Låt den rätte komma in

19. Största musikaliska upptäckten?
Inte för att det är några nya artister, men Johnny Cash och Elvis gick varma på Spotify i år :-)

20. Något du önskade dig och fick?
Fick vara frisk och skadefri

21. Något du önskade dig men inte fick?
En racercykel :)

22. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Avnjöt goda drinkar i gott sällskap i South Beach, Miami :-)

23. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Några fler semesterdagar hade inte varit fel...

24. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Bekväm, vardaglig och lite tråkig :-)

25. Vad fick dig att må bra?

Hunden, karlen, solen, snön

26. De bästa nya människorna du träffade?

Arbetskamraterna i de olika projekt jag jobbat i

27. Planer inför 2010?
KOMMA I FORM
Genomföra En Svensk Klassiker
Skaffa mig bättre matvanor
Fjällvandra
Umgås mer med vänner
Gå roliga och utvecklande kurser med hunden
Sova minst 6 timmar varje natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar