måndag 18 januari 2010

Skador

Just som jag har börjat komma igång med träningen på riktigt så får jag en inflammation i axeln. Inget allvarligt, men jag vågar inte köra på med styrketräningen i överkroppen. Nähä, tänker jag, då får jag väl koncentrera mig på benstyrka och löpning. Vad händer då? Jo, jag blir lite för ivrig när jag får chansen att åka längdskidor och går och skaffar mig en sträckning i låret uppe vid höftböjaren.

Vad har jag kvar att träna nu? Jag har inte tid med träningsuppehåll nu med en dryg månad kvar till Vasaloppet. Suck...

--------------------------

Axeln kändes bättre så jag stack till gymmet och körde ett överkroppspass. Börjar så smått lägga in lite fler övningar också. Behöver ju uthållighetsövningar också och inte bara explosiv styrka. Det känns kul att träna nu eftersom jag ser förbättringar hela tiden - jag får höja vikterna varje vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar