tisdag 16 december 2008

Some morning drama

Var inte oroliga, call off the search party - jag överlevde jordbävningen!

Men läskigt var det, jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Jag fullkomligt flög upp ur sängen. Det låter kanske överdrivet dramatiskt, men bor man på sjunde våningen och hela huset skakar och man inte vet vad det är, då är man inte så j-a kaxig! Det skakade riktigt ordentligt, och under ganska lång tid. Många tankar flög genom huvudet: Har något exploderat? Har en buss kört in i huset? Har ett flygplan störtat? Det var ju inte så att den första tanken var att det skulle kunna vara en så kraftig jordbävning i Skåne!

Jag vågade knappt gå och duscha. Eftersom jag inte visste vad det var som hade hänt så var jag rädd att huset skulle rasa. Och då vill jag ju inte bli hittad in the nude...

När de väl började rapportera om skalvet på nyheterna så lugnade jag mig lite. Men jag var (och är) fortfarande skärrad så jag lyckades hälla upp hundschampoo i handen när jag skulle tvätta håret. Och att sätta på mascara med darrande händer var också ett äventyr. Det tog tjugo minuter att sminka mig imorse.

Innan vi visste vad det var försökte J övertala oss att det var Torres som hade skakat sängen. Stackars hund - vi skyller allt på honom...

Radion var snabbast med att rapportera om skalvet. Sen kom tidningarnas internetupplagor och sen TV4:s Nyhetsmorgon. SVT valde att visa Mumintrollens julkalender. Det - kära licensbetalare -är vad era pengar går till!

------------------
12:40: Josse tipsade om att man nu kan köpa dessa! :-D

3 kommentarer:

  1. Kraftig jordbävning i Skåne, ja.. det fick jag reda på när jag kom till jobbet. Varken jag eller Micke märkte något alls. Antingen är vårat hus sjukt stabilt eller så är vi levande döda på morgonen (Jag gick upp ur sängen 6.05, skalvet var 6.20).

    SvaraRadera
  2. Oj, så konstigt! Hos oss skakade det jättemycket! Om du redan var vaken borde du ju ha märkt något i så fall... Jag kände det som om en kraftig maskin skakade vår säng. Det hade inte gått att sova genom det. Flera jag pratat med sa att tavlor ramlat ner från väggarna och att burkar ramlat ur skåpen... Hos mig ramlade bara några papper som låg på en pall ner. :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tycker också att jag borde märkt det eftersom jag var vaken. Jag måste höra med mina grannar, om de märkte av jordbävningen tydligt ska jag nog gå till läkaren. ;)

    SvaraRadera