måndag 15 december 2008

Nu är det jul igen

Varje år får jag frågan om vad jag önskar mig i julklapp. Det är sällan jag kommer på något som jag faktiskt önskar mig, och kommer jag på något är det sällan jag får det ändå eftersom det antingen är för dyrt eller för svårt att fixa. Men i år har jag faktiskt kommit på flera saker som jag önskar mig, och som varken är dyra eller svåra att hitta. Självklart är det då ingen som frågat mig vad jag önskar mig i år. De har väl givit upp. Så jag skickar min önskelista direkt till tomten istället och sätter mitt hopp till honom.

Jag misstänker att en vän till mig är gravid. Hon har nämligen helt plötsligt fått mage. Vi är dock inte så nära vänner att jag skulle vara den första hon sprang till för att berätta den glada nyheten. Men jag är så nyfiken på att veta om det är så eller om hon bara ätit lite för mycket gott. Hur får man reda på det? Kan man gå fram och säga "Jag har sett att du har blivit tjock, är du med barn?"..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar