tisdag 9 december 2008

Komplimang #2

Den 18 november skrev jag ett inlägg om att jag hade fått en komplimang. Nu har jag fått en till!

Jag hade satt på mig mina minst tio år (pre-USA) gamla träningsbyxor. När jag köpte dem satt de löst och säckigt. Sedan dess har min lekamen expanderat enligt en logaritmisk skala, vilket innebär att byxorna nu sitter som ett korvskinn. Jag blev lite ledsen över detta faktum och tog tag i en av bilringarna och sa "titta här" till J. "Vadå?" frågar han, "menar du den där fula fläcken?" och pekar på nåt vitt på ena skinkan. Jag blev så lycklig! Han såg inte mina fettdepåer, utan bara min smuts!

Två komplimanger på mindre än en månad. Snacka om självförtroendeboost!

5 kommentarer:

  1. Hehe.. jag trodde du gått till "big size-hörnan" igen för att fiska komplimanger.. ;-)

    SvaraRadera
  2. Nä, så var det inte, men tack för den braiga idén! :-)

    Däremot kom jag på att allt som jag anser vara komplimanger nuförtiden har att göra med att folk säger att jag inte är för fet! Jämfört med sjutton år sedan, när jag blev ledsen varje gång någon sa att jag var för smal och inte ville nåt hellre än att gå upp i vikt... Hu ja, be careful what you wish for!

    SvaraRadera
  3. en boarderline komplimang tycker jag :o)
    Han är kille = uppgiftsorienterad = letar efter saker att fixa när man blir tillsagd av sin käresta = syna området efter saker som inte passar in = fläck = skall bort

    SvaraRadera
  4. Så länge han inte först ser att jag är fet så får han titta efter preciiiis vad han vill! :-D

    SvaraRadera