fredag 12 december 2008

Sömnbrist

Under den här veckan har jag inte haft en enda lugn stund. I måndags var det ju hundkursen, och eftersom det var J:s tur att leda Torres så fick jag snällt stå och frysa asset av mig vid sidan av. I tisdags skulle jag och S träffa C, som är hemma från Korea, i Malmö. Vi tänkte ta tåget kl 18.22 men vi var lite tidiga och 18.16-tåget stod fortfarande vid perrongen. Vi gick och velade fram och tillbaka över om vi skulle springa till tåget eller om vi skulle vänta på nästa. Till slut sprang vi. När vi var två meter från tåget visslade konduktören och dörrarna började gå igen. S som är ca 30 cm framför mig hinner på men jag får snällt se på när dörrarna slår igen mitt framför nosen på mig. Jaja, jag hinner ju även om jag tar nästa tåg, tänker jag lugnt. Tills jag ser S panikartade blick och gester genom fönstret. Just ja, det är ju jag som har biljetten...

I onsdags var vi ett gäng som var på julbord på Kulturen. Egentligen är jag inget jättefan av julmat, men det är ju tradition. Och några sillbitar slinker väl alltid ner. Efter maten anordnade krogen ett quiz med 20 frågor, de flesta riktigt svåra. Och gissa vad! Vi vann! En middag för två!

Igår kväll hade vi julfest på företaget. Det var jättetrevligt. Eftersom jag ganska tidigt under kvällen omprövade beslutet att hålla mig nykter fick jag lämna bilen vid kontoret och gå hem. I snöovädret. Med hala skor. Det var spännande. Efter mycket om och men kom jag i alla fall i säng runt halv två. Sedan fick jag sova i en dryg timme innan jag vaknade av världens oljud. Klockan tre tyckte nämligen plogbilarna att det var dags att sätta igång med plogandet av parkeringsplatsen bakom mitt hus. Det tog visst nästan en timme att bli klara med det. Vid fyratiden lyckades jag somna igen, för att en timme senare vakna av att det var blött i sängen. Vem hade kissat på sig nu? Jag tänder lampan och ser att min älskade hund som ligger så fint emellan oss har dreglat ner hela min arm. Mys.

Idag är jag minst sagt trött. Men det får jag inte vara. Direkt efter jobbet ska jag till Malmökontoret på tjejkväll där vi ska julpyssla. Och imorgon ska det bakas lussebullar och på kvällen är det glöggmys och karamellkokning hos P. På söndag ska jag äntligen försöka sova.

2 kommentarer:

  1. Men du.. hur gick det med biljetten? Fick det betalas en ny?

    SvaraRadera
  2. För ovanlighetens skull när det gäller Skånetrafiken så var det faktiskt en snäll tågvärd. Han hade sett vad som hade hänt så när S sa att jag hade hennes biljett så sa han bara "jaja, så kan det gå!" :-)

    SvaraRadera