torsdag 23 oktober 2008

Varning för dåre i trafiken!

I morse höll jag på att krocka. Det var RIKTIGT nära. Och allt var mitt fel. Eller kommunens fel. De sätter ju upp konstiga staket mitt framför en rondell så att sikten skyms helt. Jag körde ut i rondellen glatt övertygad om att jag ägde gatan. Plötsligt tutas det argt bakom mig. En ny, DYR, snygg silvermetallic BMW befinner sig rakt i rumpan på mig. Hjärtat i halsgropen! Jag såg honom verkligen inte alls innan jag körde ut! Sicken tur att han hann bromsa... Matchen mellan den lyxiga BMW:n och min knakiga Kent-Åke hade nog slutat med överlägsen seger för motståndarlaget.

Jag har mått dåligt hela dagen nu för jag tänker mig hur han går och tänker att jag är en j-a idiot som inte borde få ha körkort. Och det borde jag nog inte heller! Tanter och bilar hör helt enkelt inte ihop!

4 kommentarer:

  1. Så det var du?!! :D

    Nej, men allvarligt talat så är det mycket dårar i trafiken. Att göra litet misstag pga dålig sikt är inte så farligt, men det värsta jag vet är folk som konsekvent inte använder blinkers. Det är ett sjukt viktigt redskap, t.ex. då man väntar på att köra in i en rondell så kommer en bil och utan att blinka kör ut ur rondellen. Om personen i fråga hade blinkat så hade jag kunnat köra in! grrr...

    SvaraRadera
  2. varför kör du bil när du kan cykla till jobbet????????????????

    SvaraRadera
  3. Dels för att jag är förkyld och dels för att vi måste åka hem en-två gånger om dagen för hunden... Och dels för att jag är lat... :-D (Det blåser ju alltid så mycket i Skåne att man förstör frisyren när man cyklar)

    SvaraRadera
  4. Och förresten så höll samma sak på att hända mig idag när jag körde i rondellen - plötsligt kör en annan bil ut framför mig och jag fick tvärnita så att Kent-Åke skrek högt! Jag måste lära mig att jag tydligen inte har något ute i trafiken att göra!!

    SvaraRadera