torsdag 30 oktober 2008

Det är kört...

På tal om nördiga inlägg:

Vi utvecklare "lånar" gärna friskt kodsnuttar som andra utvecklare har skrivit. Det är på sätt och vis förutsättningen för att vi ska kunna arbeta - hade man varit tvungen att skriva kod från början hela tiden hade vi aldrig kommit någonstans. I de flesta fall kommer kodsnuttarna med något slags aber - oftast är det i stil med att "the software must not be used for commercial purposes without a license". Jag brukar inte bry mig så mycket om det där - jag låter de kunniga hantera allt sånt där legal mumbo-jumbo. Men i den parser-koden jag ville använda nu heter det "this software shall be used for good - not evil".

Aj då...

Igår beslöt jag mig för att det fick vara nog med tre veckors hostningar och nysningar och ligga-hemma-i-soffan-och-tycka-synd-om-mig-själv-och-glo-på-tv-och-äta-kakor. Jag hoppade därför i träningskläderna och gjorde come-back i korp-innebandyn. Det skulle jag nog inte gjort. Jag orsakade samtliga baklängesmål och åstadkom inga framlängesmål. Som tur var vann vi ändå tack vare mina duktiga lagkamrater. Men som straff för att jag var så dålig (och för att jag knappt rört mig på tre veckor) så har jag världens träningsvärk i ryggen idag. Så nu sitter jag här på jobbet insvept i en stor filt och dricker kaffe och tycker synd om mig själv istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar