måndag 6 oktober 2008

I claim the couch!

När Torres flyttade in hos oss visade han direkt vem som var herren på täppan genom att bestämma vilka saker som skulle vara hans. Fårskinnet Ludde som prydde sin plats så fint i rottingfåtöljen var den första pinalen Torres valde ut. Det kissade han på så nu är det hans. Detsamma med dörrmattan. Och en av prydnadskuddarna.

Igår skulle jag ha gäster på kvällen. Jag hade lagt upp dagen rätt så bra, jag gick upp tidigt trots att jag hade varit på kräftskiva med tillhörande snapseri kvällen innan, och sen gick jag och plockade och städade i lägenheten och bakade kaka och förberedde inför kvällen. När jag precis ska avrunda städningen med att dammsuga vardagsrummet blir Torres så rädd för dammsugaren att han hoppar upp i soffan och kissar i den. En timme innan gästerna ska komma. Och nej, jag har varken tvättbart eller utbytbart överdrag på soffan.

Nu är soffan också hans.

4 kommentarer:

  1. Äckliga hund! Ni får väl uppfostra honom att inte vara rädd för dammsugaren...=)

    SvaraRadera
  2. Tydligen dammsuger vi alltför sällan eftersom han inte har vant sig vid ljudet!

    SvaraRadera
  3. "För det är ingen vanlig dag för det är SNART Hannas födelsedag, hurra hurra hurra!"

    SvaraRadera