måndag 27 oktober 2008

Rise and shine

Imorse var jag på jobbet innan klockan sju. Ja, ni läste rätt: Hanna Elisabet Färnstrand. På jobbet. INNAN klockan sju. Men innan ni börjar blåsa i trumpeterna, kontrollera temperaturförändringarna i helvetet eller titta ut genom fönstret efter de flygande grisarna så kanske det är på sin plats att jag avslöjar att det snarare beror på dumhet än på vilja och ambition. Jag ställde nämligen om alla mina klockor till vintertid UTOM mobilen, som jag också använder som väckarklocka, vilket resulterade i att jag gick upp 05.20 imorse. Nåja, en missad sovmorgon får väl vägas upp av att jag äntligen kan ta igen ett par minuter av de 18 miljoner timmar jag ligger back på flexen! Hurra!!

Angående mitt förra inlägg, där jag beskrev en situation som jag legat sömnlös över de senaste nätterna, så upptäckte jag en sak idag när jag körde till jobbet. För att BMW:n skulle kunna vara skymd på det sättet han var, så måste han ha legat i fel fil, d.v.s. svängfilen till höger. Haha! Det var hans fel! Jag har fått upprättelse!!

3 kommentarer:

  1. Jag tror det är en ny regel typ att man får ligga i vilken fil man vill bara man signalerar när man ska ut... Är dock inte säker, kan ha fel..=)

    SvaraRadera
  2. Nä, men den här filen har en pil åt höger ritad i sig och då får man ju bara svänga höger! Så det så! :-D

    SvaraRadera
  3. Okej.. är det en pil så kan jag gå med på att du ha rätt..=)

    SvaraRadera