måndag 26 april 2010

Kluven

Just nu lutar det mer och mer åt Göteborg för oss. Där finns spännande utmaningar och karriärmöjligheter för både J och mig, och löneläget är bättre än i den här regionen. Det skulle vara spännande med en nytändning, och jag skulle också få närmare hem till min familj och till mina vänner i Örebro. Men samtidigt har jag bott i Lund så pass länge nu att jag har hunnit bygga upp ett liv här. Jag har äntligen börjat känna mig hemma, jag förstår äntligen vad folk säger :-), och framförallt har jag träffat så otroligt härliga människor som jag bara kommit närmare och närmare de senaste åren, och som jag har så många gemensamma intressen med.

Att flytta till en ny stad betyder ju att man måste börja om igen. Hitta nya hundvänner till Torres. Lära sig en ny stad. Lära känna nya människor. Jag vet inte om jag orkar det. När jag flyttade till Lund var det ju för att plugga, och då träffade man ju nytt folk hela tiden. Men nu börjar jag ju närma mig 30 - hur hittar man nya vänner när man är i min ålder???

Hur fasen ska jag veta vad jag ska göra???

9 kommentarer:

  1. göteborg, göteborg, göteborg! (:

    vi hämtar en valp om tre veckor - torres får gärna vara valpvakt!

    svårigheten med att hitta umgänge har jag tyvärr inget svar på - jag har provat anfalla folk på spårvagnen, vara medlem på "söker vänner"-sidor... kanske får börja keramikkurs på medborgarskolan?

    SvaraRadera
  2. Valp!! Myyys!! Vad är det för ras?

    Jag kanske kommer och överfaller dig om jag flyttar dit! :-)

    SvaraRadera
  3. Gbg är en fin stad, är de någon av de svenska storstäderna jag skulle kunna tänka mig bo i så är de Gbg.

    Närmare dina gamla vänner o inte mer än 2,5h från oss i Lund.

    Nya vänner hittar man genom intressen och arbetet. De ska nog inte vara något du behöver fundera över.

    SvaraRadera
  4. Och så får ni ju gratis boende till nästa års Göteborgsvarv! :-D

    SvaraRadera
  5. Jag är ju själv otroligt förtjust i Göteborg och vi har planer på att flytta dit förr eller senare. Jag håller dock med det du säger att helt utan vemod är det inte. Åren har gått här i Skåne och det är mycket som man skulle sakna.

    Som Jonte säger tar det ju dock inte så lång tid att åka och hälsa på och nuförtiden har man god kontakt med de flesta via Internet. Framförallt är inget definitivt. Man kan ju alltid flytta tillbaka! :)

    SvaraRadera
  6. Josse: Ja, du MÅSTE också flytta dit! Jag kan vara barnvakt!! :-D

    Jag tycker att vi flyttar upp hela bunten av trevliga människor härifrån till Gbg!

    SvaraRadera
  7. Det tycker jag var en mycket bra plan. Alla måste flytta! :)

    SvaraRadera
  8. Perfekt! Ni behöver inte tänka på umgänge för vi kommer behöva en massa barnvakt framöver..,.=)

    Förstår att det är tufft. Kan inte hjälpa dig tyvärr..

    PUSSSSSSSSSSSSSSSS

    SvaraRadera
  9. Säg inte för mycket nu, Jennie. Rätt som det är blir ni inte av med oss... ;-)

    SvaraRadera