torsdag 22 april 2010

Alla vill vara som jag!

I höstas blev jag uppringd av en kvinna från LTH:s kansli som undrade om jag kunde tänka mig att ställa upp och svara på en intervju om hur "livet efter LTH" var. Varför hon ringde just mig har jag faktiskt ingen aning om, men jag svarade i alla fall ja. Intervjun skulle komma med i en broschyr som skulle skickas ut till alla gymnasieelever som läste sista året på natur- eller teknikprogrammet och som var i färd med att göra sitt högskoleval. Tanken var att gymnasisterna skulle få en inblick i vad en ingenjör gör och bli "inspirerade" att välja LTH och Infocom. Intervjun publicerades även på webben (ni kan läsa den här). Jag tyckte dock att den nästan handlade mer om mig personligen än om mitt jobb (och sen var den ganska dåligt skriven också, men det är en annan sak)...

Idag hörde jag att antalet sökande till Infocom har gått upp med 108% jämfört med förra året! Det måste ju vara min förtjänst - eller hur??? ;-)

5 kommentarer:

  1. Ah, lätt att det är din förtjänst! Eller möjligen texten om frukosten... det är ju mitt första krav på en arbetsplats, det måste finnas frukost! :p

    SvaraRadera
  2. Så istället för 11 sökande var där nu 23? :)

    SvaraRadera
  3. Snygg bild..=)
    Tycker som du skriver att den handlade mindre om själva jobbet och mer om dig, om företagets personalpolitik, typ frukost, fina lokaler.. hehe.. Men vad gör väl det...=)

    Jag var också med i göteborgs universitets tidning som du nog vet. Men jag vet inte om fler sökte programmet efter den artikeln.

    Oavsett vad Gustav skriver (vilket var ganska roligt) så är det coolt att det gick upp så mycket efter artikeln. Alla vill vara som du Hanna! Så enkelt är det!

    SvaraRadera
  4. Till och med jag har sökt den utbildningen nu. Hörde att mamma och pappa också har gjort det! :)
    //BigSis

    SvaraRadera
  5. Ah, vad skoj, då gick det upp till 208 procent nu! ;-)

    SvaraRadera