fredag 9 april 2010

Fredagsdepp

Är ensam hemma ikväll eftersom J är ute på avslutningsmiddag med sitt team. Jag är verkligen inte bra på att vara ensam. Inte på en fredagskväll i alla fall. Då ska man ju laga en god middag och sitta och äta tillsammans och prata om veckan som har varit och om helgen som kommer. Det är faktiskt veckans höjdpunkt för mig. Jag försöker hålla en konversation med Torres om vad han har haft för sig på dagis under dagen och jag får förvisso en svansviftning till svar, men jag skulle få en svansviftning till svar även om jag sa "du är dum" till honom.

Och så är jag ledsen för att min träning inte ger de resultat jag vill ha. Innan det här året började satte jag upp mål för mig själv med min träning - mål som hade med klassikergrenarna och Göteborgsvarvet att göra. Jag lovade mig själv dyrt och heligt att inte ha några utseendemässiga eller viktmässiga mål eftersom jag vet att jag direkt skulle sluta träna om jag inte uppnådde de målen snabbt. Jag kan ändå inte låta bli att tänka att jag borde ha fått fettreducering och viktnedgång på köpet när jag tränar så mycket. Men icke sa Nicke - jag har till och med GÅTT UPP två kilo sen i höstas. Det är så frustrerande. Jag tittar på mina fetto-bikini-bilder från USA-resan i höstas och konstaterar att jag ser precis likadan ut nu...

Så nu får det bli stopp för alla onyttigheter. Måste skärpa mig nu. Jag ska äta så mycket jag behöver för att orka träna, men inte mer än så. Och därmed basta.

1 kommentar:

  1. Alltså Hanna, du ÄR inget fetto! Jag kan förstå att du känner att du vill gå ner i vikt (jag känner ju likadant) men jag vill ändå påpeka att du behöver absolut inte! Du är jättesnygg! Och jag HAR sett dig i baddräkt (faktiskt även utan baddräkt haha) så jag vet vad jag pratar om!

    Jag tycker du ska fokusera på att du är starkare och snabbare, för det är du nu. Och det är GRYMT JOBBAT!!! Det är absolut inte lätt att gå ner i vikt samtidigt som man ska bli starkare och träna hårt, man måste ju käka!

    Man kan ju såklart justera kosten för att undvika tomma kalorier (de är ju inte bra för någon), men du måste äta ordentligt för att orka träna! Det är viktigare än att du blir nåt kilo mindre! :)

    Tycker också det är dumt att fokusera på antal kilon man väger, bättre att mäta fettprocenten isåfall. Desto starkare du blir desto tyngre blir du ju, muskler väger! Så dina två kilon kanske är muskler? :)

    SvaraRadera