tisdag 27 januari 2009

Vuxenpoäng

Trots att jag nu är inne på mitt tjugoåttonde levnadsår så kan jag inte påstå att jag känner mig vuxen. I alla fall inte innan igår. Då hade jag en sådan där riktig vuxendag. Jag hade mitt livs första videokonferens, jag beställde taxi på företagets kundnummer, jag och J skaffade gemensamt bankkonto, och när jag kom hem kände jag mig så vuxeninspirerad att jag förpassade mina kvarvarande gosedjur till de sällare jaktmarkerna (förrådet). Nu har Hanna blivit stor!

Idag kommer vår nya soffa. Åh så skönt det ska bli. Vi har lärt oss av misstagen från vår gamla beiga soffa så vi har nu bestämt att i denna nya soffa får man varken kissa eller spilla rödvin.

Jag ljög förresten i första stycket ovan. Älgen Hälge fick stanna kvar i lägenheten, om än sittandes på garderoben. Helt hjärtlös är man ju inte!

1 kommentar: