onsdag 21 januari 2009

Dagens Hanna

Jag hade tänkt ha en bloggkategori som skulle heta Dagens Hanna. Den skulle naturligtvis vara fylld med diverse klantigheter som jag åstadkommer on a daily basis. Och jag har sedan dess med råge åstadkommit klantigheter nog att fylla både en och fjorton bloggar. Problemet är bara att jag aldrig har kameran tillgänglig när jag utför mina bravader. Och utan bildbevis blir det ju inget skoj.

Men, ändå:

Jag har, som jag skrev i mitt förra inlägg, fått värk i hela kroppen. Därför åkte jag Kent-Åke till jobbet idag. När jag kom ut i morse var alla rutor igenisade till den grad att de inte ens gick att skrapa. Jag fick då en snilleblixt och tog en dunk med spolarvätska och hällde över rutorna. Det gick jättebra, förutom när jag skulle ställa ner spolarvätskedunken på motorhuven. Huven var ju isbeklädd och därmed hal och dunken börjar därför glida iväg. Orörliga tanten Hanna försöker få tag i dunken men ryggen säger nej så istället far eländet ner i backen och kluckar ut över hela motorhuven och hela gatan. Ett tiotal människor står och betraktar mig. Jag knixar långsamt ner knäna och kan till slut böja mig nog för att få tag i dunken. Men då har ju redan halva innehållet runnit ut. Till råga på allt doppar jag mina nytvättade lammullsvantar i pölen så nu ligger de här bredvid mig på kontoret och luktar mums.

Och så skrattar mina kollegor åt mig för att jag rör mig som en 90-årig kärring. Hallå??? Medkänsla, tack!!

3 kommentarer:

  1. Shit, du får jobba på det där, typ tänka i processer samt i fler steg än det omedelbara. Tycker lite synd om dig faktiskt. Du har allt för att lyckas, brains, knowhow, men när du skall kombiner allt så skiter det sig.

    En annan sak. Bokstavskombinationen för ordverifieringen av detta inlägg blev: fulinte

    Tror det beror på att du är så söt Hanna :o)

    SvaraRadera
  2. Nämen, awwwhhh, så fint sagt av dig! :-D

    Vad har hänt med oss egentligen? Vi ska ju vara elaka och gnabbas med varandra men nu har vi blivit snälla! Vad är detta? Det är nästan lite skrämmande ju!

    SvaraRadera
  3. Har ingen bra förklaring, jag har dock varit förkyld i snart en månad, det kan vara det som gör det kanske?

    En annan sak igen. Bokstavskombinationen för ordverifieringen av detta inlägg blev: afferho

    SvaraRadera