onsdag 7 januari 2009

Tillbaka i den grå vardagen

Så där ja, nu var den här semestern avklarad. I morse var det dags att masa sig upp ur sängen klockan sex och trotsa kylan och mörkret för att ta sig till jobbet igen. Skoj så det förslår. Och som vanligt gjorde julfirandet mig gott - jag gick upp två kilo och fick tillbaka mina long-lost stressutslag.

Sen var vi i Trysil en vecka över nyår, och det var kjempegreit! Trevligt sällskap, god mat, fint väder, massa snö, KALLT (-25 grader som värst), några mil på längdskidorna och fem dagar på brädan. Åtta maskiner tvätt senare är man ganska mör.

Medan vi njöt av de norska fjällen var Torres hos mina föräldrar. Under den korta tiden hann hans päls växa flera centimeter, och helt plötsligt ser han ut som en vuxen golden. Vad har ni gett honom, mamma och pappa??? Som straff för att vi lämnat honom gav Torres mig en fläskläpp det första han gjorde när han skulle komma och hälsa. Sedan rev han mig ovanför ögat. Och när vi senare var ute och gick så skulle han prompt ner i en isig backe så att jag halkade och slog i mitt redan ömma knä. (Det är en tradition för mig att en gång varje vinter halka på isen och slå i mitt högra knä, vilket ni som läste min förra blogg redan vet. Dock uppstod det denna gång inget blodvite).

I och med att det är slut på semestern är det också dags att börja infria nyårslöftena. Så idag ska jag städa ut alla godsaker ur skafferiet. Hälsosamt liv - here I come!

--------------

Jag har lagt till Google AdSense på bloggen. Om man klickar på annonsen till höger så kommer jag få lite pengar för det. Om tillräckligt många klickar och jag får ihop till en utbetalning så kommer jag att skänka pengarna till Barnfonden!

--------------

Haha, det här var ju riktigt roligt! AdSense ska visa annonser som är relevanta för innehållet på sidan. Om jag t.ex. har skrivit om min hund så kan den visa annonser för hundkurser. Den första annonsen som dök upp var www.livanda.se - självhjälp mot panikångest, depression, övervikt.... Vad säger det om min blogg???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar