lördag 13 februari 2010

Bortskämd hund (igen)

Jag har tillsammans med två kollegor ingått en deal som innebär att vi måste begränsa vårt intag av sötsaker (såsom godis, bakverk och efterrätter) till ett tillfälle i veckan. Eftersom jag är med i en torsdags-kak-klubb på jobbet så fylls veckans kvot redan då. Jag vågar inte fuska (om ni hade träffat min kollega A så skulle ni också bli rädda! ;-)) Det här kan låta hårt, men det är det enda sättet för mig att bli av med mitt sockerberoende...

Jag har faktiskt lyckats hålla mig till att glufsa i mig godsaker en gång i veckan sedan vi började för en månad sedan. Visst är det lite tråkigt, men man kommer ganska långt med frysta bär och färsk ananas. Det allra tråkigaste är att jag inte längre får utlopp för min baklust. Jag ÄLSKAR att baka och att göra olika sorters efterrätter. Men jag kan ju inte baka bara för bakandets skull, eftersom jag inte kan stå ut med att inte få prova att smaka när doften av nybakat sprider sig genom lägenheten. Då är det tur att jag har en hund att experimentera på! Jag har ju sedan två månader lagat egen hundmat till honom - idag provade jag att baka hundkex. Med filmjölk och kalvbuljong. Och de gick gladeligen ner i den kräsna hundstrupen, vilket gladde en baksugen matte. Och fina blev de också! :-)

Och bäst av allt är att OM jag verkligen skulle bli sugen är kexen fullkomligt ätliga även för människor... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar