fredag 12 februari 2010

Mot nya rekord



Jag köpte en chin up bar till J i julklapp. Det var delvis för att vara snäll mot honom men självklart främst för att jag själv skulle kunna utnyttja den. Min tanke var att jag skulle göra 10 chin-ups varje morgon. But who was I kidding? Har ni tjejer provat detta redskap någon gång? Det hade inte jag gjort. Det är sjuuukt svårt. Första gången jag provade klarade jag inte ens att lyfta mig själv en decimeter. Nu när jag har styrketränat i snart två månader klarar jag hela 1 och 3/4 chin ups. Så jag har reviderat mitt mål till att klara rekordet två hela i sommar. Jag sätter ribban högt.

3 kommentarer:

  1. Damn, du är stark Hanna! Jag tror inte jag skulle klara 2 cm ens! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har en likadan hemma. Brukar göra en 30-40 st varje morgon och kväll //BigSis

    SvaraRadera
  3. Jag kan tänka mig det, kära syster. Men du är inte mänsklig. Har ju sett dig köra tequila-race! ;-)

    Malin: Jag tyckte jag var svag som inte ens klarade en (J gjorde ju 10 utan problem), men så pratade jag med några andra tjejer som hade tränat LÄÄÄNGE men ändå knappt klarade en. Tydligen är det jättestor skillnad mellan killar och tjejer i just de musklerna man behöver för att göra chin-ups!

    SvaraRadera