lördag 6 juni 2009

Tjejvättern 100 km

Det låter mycket mer att säga "hundra kilometer" än "tio mil" så vi kör på det. Idag har jag cyklat hundra kilometer längs Vättern. Hur mysigt som helst. Jag fattar inte att jag inte har cyklat tidigare - jag har äntligen hittat en motionsform som är både rolig och fartfull men ändå ger ganska tuff träning. Jag menar - hur kul är det att springa egentligen? Man bara springer och springer och det är ingen variation alls. Under cykelturen får man kämpa och använda benmusklerna i uppförsbackarna, ligga och njuta av fartvinden i nedförsbackarna och sedan mala på och höja pulsen på raksträckorna. Jag njöt under hela turen idag! Jag ska definitivt fortsätta cykla! Kanske även investerar i en riktig racer om jag blir riktigt biten... 

Ville komma under 4 timmar, men kom in på 4.01 (inklusive depåstopp, effektiv cykeltid ca 3.40). Men jag är ändå ganska nöjd med den tiden med tanke på att jag bara cyklat i en månad. Till Halvvättern nästa år ska jag vara ännu bättre tränad. Det ser jag fram emot! :-)

Nu är det simning som gäller. Jag har inte simmat på typ 15 år och om en månad ska jag simma 1,5 km motströms i kallt vatten. Att säga att jag är nervös är ingen överdrift. Så veckans projekt blir att hitta en baddräkt som jag inte ser ut som en kassler i, och sedan skaffa 10-kort på Delfinen. Några axel- och armmuskler behövs väl också, så det får nog börja styrketränas. Usch... jag är så sjukt svag i armarna, det är nästan pinsamt...

3 kommentarer:

  1. En mycket bra början. Du skall inte vara med på en 10-milare till nu den 23/8 ???

    Cykla rules, vänta bara tills du testar på att cykla i skogen, det är roligt det.

    SvaraRadera
  2. Ah, kanske skulle vara skoj :-) Blir bra uppladdning inför Lidingöloppet helgen efter :-)

    SvaraRadera
  3. Jag och datum... Lidingöloppet är ju i SEPTEMBER, det var ju det som krockade med USA-resan... Mitt nöt!

    SvaraRadera