torsdag 11 juni 2009

Som fisken i vattnet

Igår inhandlade jag korvskinn och flaskbottnar a.k.a. baddräkt och simglasögon (Jag hade här kunnat skriva om hur ångestladdat det var att prova baddräkt, men det gör jag inte. Jag hade också kunnat skriva om hur pinsamt det var att stå halvnaken och vara i färd med att dra på baddräkten i provrummet när en unge sliter upp dörren och hennes pappa står bakom henne, men det hoppar jag också över.) och sen begav jag mig till Delphinenbadet för att möta upp Lina. Jag var ganska nervös eftersom jag inte simmat på typ femton år, men när jag väl kom i vattnet så kände jag mig nästan som hemma igen. Vi simmade 2000 meter bröstsim på ca 45 minuter. Sen tänkte jag ta några längder crawl också, men jag hann bara tre meter innan jag fick världens kramp i vaden. Nåja, man kanske ska vara snäll mot kroppen och ta det lugnt så här första gången på femton år... :-)

Hur som helst så har jag ont i knät idag. Jag stukade högra knät i en fotbollsmatch för många herrans år sen, och nu har jag fått ont på precis samma ställe (inre sidoligamentet). När jag skadade mig då för många år sen så hade jag en väldigt lång rehabiliteringstid och fick även besvär flera år efteråt, så nu är jag livrädd att jag ska ha repat upp skadan igen och att det ska bli lika illa som då eller att jag inte alls ska kunna simma. Ska det göra ont i knät när man simmar? Jag trodde ju att det var en av de mest skonsamma träningsformerna.

1 kommentar:

  1. Simma inte så långt och hårt i början. Jag simmade 1 km i förrgår och hade så ont igår att jag inte kunde simma igår. Min kollega har likadant. Du väl träna knät lite, med rehabövningar så blir det nog bra. Är det vansbro du ska simma har du lite tid på dig..=)

    Jag ska ju simma 1 km i en iskall sjö onsdag nästa vecka så jag behövde få upp lite flås men det fick bli en gång..=)Vi provkände på vattnet igår. Händerna och fötterna domnade bort efter 1 minut och gjorde så jätteont att jag bara ville ge upp men efter 5 min blev det lite bättre. sen insåg jag att jag ska simma 1 km också, inte bara plaska i vattnet. Jag kan nog dö..

    kram

    SvaraRadera