onsdag 17 juni 2009

Dagens Hanna

Dagens Hanna är egentligen en Dagens Steph (ja, jag FICK nämna hennes namn, som tur är är hon en tjej som kan bjuda på sig själv!). Steph och jag satt i alla fall vid frukosten och pratade om sällskapsspel i allmänhet och frågespel i synnerhet.

S: "Jag är så sjukt oallmänbildad"
H: "Jag är riktigt kass på historia och då speciellt på årtal."
S: "Jag med, jag kommer bara ihåg ett enda årtal."
H: "Vilket då?"
S: "1951"
H: "Jaha...(letar febrilt i minnet efter kända händelser 1951, men kan inte komma på något). Vad hände då?"
S: "Det minns jag inte!"

Efter att ha skrattat så att jag svalde morgonfilen i fel strupe gick jag tillbaka till datorn för att jobba, men jag kunde inte riktigt släppa det där mystiska årtalet. Jag googlade och wikipediade men det enda av vikt jag kunde hitta som inträffade det året var Koreakriget. Jag frågade henne om det var det hon tänkte på, men Koreakriget hade hon inte ens hört talas om. "Vänta", sa hon, "när var andra världskriget?". "1939-45", svarade jag. "Aha, men då var det DET årtalet jag kom ihåg!".

Steph förgyller mina dagar med sina kommentarer. Vi får se om hon lyckas samla ihop till en egen kategori här på min blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar