onsdag 2 juni 2010

Vi går vidare...

Så där, nu har både J och jag fått våra kontraktsförslag från företagen i Göteborg. Samtidigt har jag fått flera samtal och mail från företag här nere som undrar om jag är intresserad av att jobba hos dem. Så nu är frågan: Vågar vi skriva under???

Jag är så kluven just nu. Jag ser fram emot spänningen och utmaningen som den här nya möjligheten ger, men jag inser samtidigt att jag lämnar mycket som jag kommer att sakna här i Lund. Jag har gjort otaliga plus- och minuslistor i mitt huvud:

Anledningar till att flytta: Naturen, nya karriärmöjligheter, närmare till min familj, nya utmaningar - en "nystart", dialekten (och så Jojo, Jennie och Joakim förstås ;-))...

Anledningar till att stanna: Vännerna, min lägenhet, en "lagom stor" stad...

Men jag vet ändå att jag är en person som i slutändan alltid går mer på känsla än förnuft. Problemet är ju att jag inte ensam i det här beslutet, det ska ju kännas bra för J också. Han velar mycket mer än vad jag gör. Tänk om någon kunde bestämma åt oss, så skönt det hade varit...

3 kommentarer:

  1. Go for it! Nya upplevelser och utmaningar.

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt! Jag önskar jag kunde hjälpa er. Lycka till med beslutet!
    PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

    SvaraRadera
  3. nu väger kira nästan 7,5 kilo -> ytterligare några hundra gram för göteborg (:

    lite mer seriöst, beslutsångest är bland det värsta som finns. men, det är två bra förslag ni väljer mellan - det är positivt. (istället för pest och kolera, typ mjukglass med strössel och nybakta kanelbullar)

    SvaraRadera