torsdag 17 juni 2010

Snart åker jag...

...upp till Örebro. Imorgon natt är det start för Vätternrundan. Konstigt nog är jag inte ett dugg nervös över själva loppet, bara över att jag ska ha glömt något i packningen. Men jag tror att det beror på att jag inte sätter någon press på mig själv den här gången. Jag tänker inte sätta någon drömtid eller -snitthastighet, utan jag ska bara fokusera på att ha så roligt som möjligt och ta det lugnt och njuta av naturen. Förberedelserna har inte varit optimala. Jag har bara tränat 50 av de 100 mil jag hade tänkt få i benen innan loppet. Styrketräningen har jag också legat på latsidan med. Jag har inte heller kolhydratladdat eller levt särskilt nyttigt den senaste tiden. Men det skiter jag i - jag tar det lugnt och gör så gott jag kan, och det får räcka. Jag har levt under ganska mycket psykisk stress den senaste tiden så jag tänker inte DESSUTOM hetsa upp mig över ett oviktigt motionslopp. Jag var ju så bitter över misslyckandet på Göteborgsvarvet (vilket ni säkert märkte på mina blogginlägg) så den här gången sätter jag inga mål - då kan jag heller inte bli besviken!

Men ni får gärna önska mig lycka till ändå! :-)

4 kommentarer:

  1. Lycka till! Och ha en riktigt trevlig runda!

    SvaraRadera
  2. Lycka till Hanna! Jag håller tummarna för fint väder :)

    SvaraRadera
  3. Lycka till! Ha de så skoj.

    SvaraRadera