fredag 28 maj 2010

Besked

Äntligen har vi fått reda på något! Äntligen har man något att förhålla sig till! Nu har vi fått veta att vi blir arbetsbefriade efter nästa vecka, så nu hoppas vi en lång och skön sommar med vackert väder. Så här långt sommarlov som jag får nu har jag inte haft sedan jag var typ 13 år. Herregud så skönt!

Och helt plötsligt har det börjat ramla in erbjudanden och förfrågningar. Nu har jag ett par olika grejer på gång, förhoppningsvis ska väl ett par av dem leda till något mer konkret inom en inte alltför avlägsen framtid. Jag är hoppfull i alla fall. Dock lutar det just nu fortfarande mest åt Göteborg. J har fått ett konkret erbjudande därifrån och nu är det bara ett kontrakt som ska skrivas under innan det är klart för hans del.

Nu letar vi bostad med ljus och lykta. Jag har hittat några drömobjekt, men det är inte helt oväntat hård konkurrens om bostäderna i Göteborg. Och det är svårt att sitta här nere i Skåne och bestämma vilka områden i Göteborg vi kan tänka oss att bo i. Tanken just nu är därför att hitta en hyreslägenhet eller en billigare bostadsrätt så länge, och sedan få tid att leta efter "drömhuset" när vi väl bor där uppe.

Nu ska jag sluta gräma mig över Göteborgsvarvsfiaskot och fokusera på framtiden istället!

5 kommentarer:

  1. Det låter bra! Glöm inte att även om du misslyckades just på dagen då det var tävling så vet du ju att du KAN springa fort!!

    Sen att vi som bryr oss om dig hellre hade sett att du brutit när du började spy är en annan sak.... :)

    SvaraRadera
  2. Ja, för att inte tala om dem som kom springandes efter henne...eeehhwwwww...
    Love ya sis!

    SvaraRadera
  3. Äh, jag hade faktiskt sinnesnärvaro nog att gömma mig bakom en container första gången och på en toalett den andra! :-)

    Lav jo tooo!

    SvaraRadera
  4. *lägger kiras alla 7,3 kilo i vågskålen för göteborg*

    SvaraRadera
  5. *lägger kiras alla 7,3 kilo i vågskålen för göteborg*

    SvaraRadera