onsdag 13 augusti 2008

Tillbaka från semestern

Så var det slut på semestern för den här gången också. Vi hade en riktigt skön vecka i Lappland, det var visserligen kallt men vi hade inget regn och definitivt ingen storm som den som rasade hemma i Skåne! Vi har fiskat, vandrat, tittat på utsikter, kastat macka, kastat snöboll, besökt Norge, grillat en j-a massa korv i tunnbröd, tittat på solnedgången bakom fjällen med mera.... Ska lägga upp bilder snart så att ni kan få bli lite avundsjuka! :-)

I måndags när jag kom tillbaka till jobbet fick vi i projektgruppen frågan om vi kunde tänka oss att flytta till kontoret i Lund istället. Jag trodde i min enfald att det innebar att vi skulle flytta nån gång i höst, eftersom de andra som skulle flytta hade tagit flera månader på sig. Men nej, taxin gick redan efter lunch. Så nu sitter jag på kontoret i Lund istället. Lite sämre läge, men ingen pendling i alla fall!

Och så för det med sig en annan god sak! Jag har alltid velat ha hund, men när jag pluggade var det inte möjligt p.g.a. studentekonomin och otryggheten, och när jag jobbade i Malmö var det inte möjligt p.g.a. att både jag och J pendlade. Men nu när jag sitter på Edison Park har jag nära till jobbet och kan åka hem på luncherna, så nu har vi bestämt oss för att skaffa hund! Eller så är det jag som har bestämt mig och så är J bara för snäll för att säga emot, jag vet inte riktigt... :-) Imorgon ska vi i alla fall åka och titta på en Golden Retriever-valp!!!

Idag brann det kraftigt tvärs över rondellen - det var visst nån gammal restaurang som stått tom ett längre tag. Nu efteråt går det upp en regnbåge mot himlen just från den platsen det brann på. Och det har inte regnat idag! Är inte det skumt? Jag föreställer mig att det är de innebrända råttornas bro upp till himlen... :-)

1 kommentar:

  1. Vi ser fram emot att se bilderna! Jag skulle själv vilja åka dit igen! Grattis till hunden också om det nu blir någon! Kram!

    SvaraRadera