fredag 15 augusti 2008

HJÄLP!

(Jag har absolut ingenting att göra på jobbet idag, hence kan jag skriva blogg på arbetstid)

Jag är världens lyckligaste! Vi åkte och tittade på hundvalpen igår och den var helt underbar så vi tog med oss den hem!! Den är hur go som helst - och kände sig trygg hos oss redan första natten! Det här ska bli sååååå kul (och såååå mycket jobb förstås, men just nu är jag i sjunde himlen och tänker inte på sånt)!!!

Bilden är tagen med mobilen, därav den dåliga kvaliteten!

Men nu kommer jag till den allra svåraste biten, som jag legat sömnlös över flera nätter nu: vad ska den lilla krabaten heta?? Hans kennelnamn är Balder men det namnet är jag inte överförtjust i. Hjälp mig med förslag!!! Det ska vara ett namn som passar till en Golden Retriever, som är lätt att uttala/ropa, gärna tvåstavigt, gärna med ett s-ljud i, inte för mesigt (typ Fluffy) men inte för hårt (typ Killer)...

Några namn vi hittills kommit på: Ajax, Chaplin, Chester, Clapton, Dylan, Edison, Hamlet, Hendrix, Kahlua, Kaiser, Kennedy, Lennon, Lukas, Merlin, Nemo, Nixon, Paisley, Tarantino, Tigris, Torres. Mina favoriter är nog Nixon och Torres....

11 kommentarer:

  1. såå söt. jag röstar på nixon!

    SvaraRadera
  2. Torrent! Definitivt en Torrent=)

    SvaraRadera
  3. oj vad svårt... stackars valp.. inget namn. Helt namnlös och identitetslös.. Det kommer bli en problemvalp. Det är ju så tydligt!

    Jag röstar för Korven..=)
    PUSS

    SvaraRadera
  4. Vill du ha några fler förslag så gillar jag Pascal, Einstein och Sivert! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Hehe, Jennie, identitetslös är han inte! Han har ju sitt registreringsnummer (S48360/2008), så det kan vi ju alltid kalla honom! ;-)

    SvaraRadera
  6. Jaha... ja men då är det ju lugnt.. Jag röstar för att han ska heta S48360/2008. Jättefint namn! Framförallt orginellt..=)

    SvaraRadera
  7. Pernilla, jag känner att du har fastnat för ett visst tema vad gäller dina djurnamn! Hehe, men jag gillar nördiga förslag! :-)

    SvaraRadera
  8. En kompis tog mitt förslag och döpte sin katt till Socket. Det är hyffsat nördigt med.

    SvaraRadera
  9. Socket är ju faktiskt ett bra namn! Jag tycker att Castro är ett jättebra hundnamn också... Synd bara att det är upptaget av en diktator :-(

    SvaraRadera
  10. Jag håller med Pernilla. Ett namn från någon av SI-enheterna vore något. ;-)

    /Tistel

    SvaraRadera