onsdag 2 september 2009

I form?

Igår var det dags för IForm-loppet. Jag hade i början av sommaren satt som mål att vara under 50 minuter på milen men av en massa olika anledningar har jag inte haft tid eller möjlighet att träna distanslopp. Jag sprang min första distansmil sedan Göteborgsvarvet i söndags och det var lite väl sent. I början av loppet fick jag upp en j-a fart eftersom jag försökte ta mig förbi alla som gick, så jag sprang den första kilometern på 4.30. Låg på 24.40 efter 5 kilometer och var jättepeppad eftersom jag kände att jag hade en rekordtid på gång, men efter halva andra varvet kroknade jag helt och var uppe i nästan 6 min/km. Hade så fruktansvärt ont i magen också (note to self: ät inte fiberhavregrynsgröt innan ett lopp...) så de sista kilometrarna var en pina. I slutet sprang jag ikapp de som gick 5 km (man startade nämligen samtidigt och vi som sprang 10 km sprang två varv på 5-kilometersbanan) så då fick man börja kryssa mellan personer som gick i bredd igen och även om jag hade haft krafter kvar så hade jag inte kunnat spurta sista kilometern eftersom det var så fullt med folk. Sprang i mål på 53.34 i alla fall och det får jag vara nöjd med eftersom jag trodde på 55 minuter.

Känner att jag är väldigt tung och sliten i kroppen också. Eftersom jag har blivit "tvingad" att börja spela fotboll igen så har det blivit träning nästan varje dag de senaste veckorna och det känns. Ikväll ska jag spela match men imorgon ska jag få vila igen. Det ska bli så skönt!

8 kommentarer:

  1. Jag sprang också milen igår, och undrade om vätskekontrollen fanns kvar när du passerade 8,3 km? När jag kom förbi fanns inte en vattendroppe i sikte... Förvisso var jag långsam eftersom jag inte mådde bra alls vid 7km och fick gå i mål, men nog borde det varit vatten även till oss?

    SvaraRadera
  2. Jag reagerade också på det... Jag såg bara en massa tjejer med fulla sopsäckar men inga vattenmuggar kvar. Tyckte att mycket under loppet var dåligt organiserat så de hade säkert inte räknat med att det skulle gå åt så mycket vatten som det gjorde. Jag hittade inget vatten i målet heller, bara sån där dryck på flaska.

    SvaraRadera
  3. Under en timme på 1 mil är inte tokigt alls! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. 53 minuter är ju sjuuuuuuuuuuuuukt snabbt!! En dag ska jag också springa så fort! :)

    SvaraRadera
  5. här vara det fokus på springandet. över till "tvingandet". trivs du mellan stolparna?

    SvaraRadera
  6. Hmmm.... både ja och nej... Jag är ju så fruktansvärt nervös hela tiden och det är ju ett rätt stort ansvar, men samtidigt är det ju kul att prova på nåt nytt! :-) Det är min nya grej - att börja med saker jag inte har nån talang för :-D

    SvaraRadera
  7. Som expert på ämnet så råder jag dig till 2dagar i soffan!

    SvaraRadera
  8. Två dagar i soffan?? Det har jag talang för!!! :-D

    SvaraRadera