onsdag 26 augusti 2009

Presskonferens

Jag började detta år med en plan på att göra Tjejklassikern. Jag hade tänkt att det skulle ge mig motivation att träna. Men sanningen är att man inte behöver träna särskilt mycket inför distanserna i Tjejklassikern - man kan klara dem bara man har någorlunda bra grundkondition. Därför bytte jag till Klassikerhalvan. Eller, ja, det berodde ju även på att jag var klantig nog att beställa flygbiljetter till USA samma dag som Lidingö Tjejlopp går. Men jag är ändå glad att jag bytte eftersom det känns ganska omotiverat att göra de långa resorna till de olika städer som tävlingarna går i för att göra en distans som inte känns som en utmaning. Och nu har jag ändrat mig igen. Ska man göra det så ska man göra det ordentligt. Så en halvfärdig Tjejklassiker och en halvfärdig Klassikerhalva senare byter jag inriktning och satsar på den riktiga Klassikern istället. Och jag har fått med mig brorsan också! Jag skriver det här i bloggen för att det ska bli officiellt och för att jag inte ska kunna dra mig ur! =D

Det här blir en riktig utmaning, men jag är sjukt peppad och taggad nu! Och nu krävs det träning! (Och ingen annan tror att jag ska klara det heller, vilket peppar mig ännu mer!) :-)

Nån annan som vill hoppa på the crazy train???

4 kommentarer:

  1. ALDRIG! Vägrar cykla längre än 3 mil igen!!! Men lycka till baby!!!
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Haha, du får ju prova nån gång då du inte varit sjuk innan! Och så måste man ju träna också! :-D

    SvaraRadera
  3. Jag håller mig till Klassikern på Espresso House ;) Har försökt övertala Pernilla o Steph att träna inför Tjejvasan med mig för det tycker jag verkar lite skoj, men vi har inte helt kommit till nåt beslut än... Just nu är jag mest ledsen över min höft, kommer ju inte ens kunna GÅ iformloppet! Whäää!

    SvaraRadera
  4. Vi kan träna ihop Malin! Om det nu kommer nån snö förstås... Förra gången kom det faktiskt nån decimeter en vecka innan Tjejvasan, så vi åkte på Romeleåsen!

    SvaraRadera